Marius

Marius to sweter ze wzorem inspirowanym tradycyjnymi swetrami Setesdal, ale bez "kropek".  Dawniej tradycyjne norweskie swetry wykorzystywały naturalne kolory owiec – czarny, szary, brązowy i biały. Pojawienie się Marius był w pewnym sensie przełomowe, gdyż sweter Marius został zaprojektowany i wprowadzony na rynek z barwionej przędzy: czerwonej, białej i niebieskiej, barw norweskiej flagi. Od tamtej pory model ten stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych wzorów norweskich. Jeśli masz ochotę na więcej informacji o tym modelu, zobacz tutaj - znajdziesz tam cala historie tego swetra.


 

Fabryka Sandnes Garn, która nadal jest właścicielem wzoru na drutach, twierdzi, że w Norwegii sprzedano ponad pięć milionów egzemplarzy ręcznie robionego wzoru swetra Marius w wielu kombinacjach kolorystycznych.

 

Wyżej prezentowany Marius wykonany został jako prezent dla L. L już od dłuższego czasu prosił o wykonanie jeszcze jednego zimowego swetra. Ze wszystkich propozycji zdecydował, że chce ten model. Ten poniżej jest dla najmłodszego syna.

 



Swetery wykonany został z Sandnes Kos, według wzoru z katalogu Sandnes Garn Tema nr 61.  


52/52 za rok 2021 oraz 1/52




 


Komentarze

  1. Piękny! Ogromnie podobają mi się tego typu swetry i muszę przyznać, że nie mam na swoim koncie ani jednego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Kiedyś trzeba wykonać TEN pierwszy :-).

      Usuń
  2. Oba piękne :-) Swetry z norweskimi wzorami urzekły mnie tej zimy, ale po czwartym z kolei stwierdziłam, że pora powstrzymać się od ich kupna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To masz juz ładną kolekcje. Ja niestety nie mogę się powstrzymać i cały czas wynajduje nowe wzory ;-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miło mi będzie jak zostawisz po sobie ślad.

Popularne posty