Brage

"BRAGE" to wzór na męską czapkę zaprojektowana przez Bitta Mikkelborg , który można znaleźć w książce "LUER. Strikking hele år".



Czapkę wybrał dla siebie Luki, po kilkukrotnym przejrzeniu wszystkich wzorów na czapki jakie posiadam w domu, a naprawdę mam sporą kolekcję.



Wybór samego wzoru okazał się wyzwaniem, ale jeszcze większym było dobranie odpowiedniej włóczki. Wymagania odnoście cech włóczki i koloru były dłuższe niż sam wzór na czapkę. Po długich poszukiwaniach odpowiedniej włóczki między sklepowymi regałami, wypchanymi rożnymi markami i rodzajami włóczek udało mi się dobrać odpowiednią, tak myślałam. Jednak tolerancja na łaskotanie wełny jest sprawą bardzo indywidualną, więc nie uniknęłam reklamacji. W tym momencie moja cierpliwość uleciała, zabrałam drugą lepszą połowę do sklepu, wepchnęłam między regały i kazałam macać. Nagle okazało się, że wybór był dużo prostszy niż mi się na początku wydawało. Jako, że Luki nie lubi zakupów uwinął się z zadaniem dość szybko, wybierając miedzy trzema markami włóczki poleconej przez sprzedawczynie. 

Wybrał Dale Garn Alpakka Forte. Jest to przędza alpaki 80% wzmocniona dodatkiem nylonu, która występuje w delikatnych i stonowanych tonach. Włóczka jest bardzo miękka oraz wytrzymała, co umożliwia wykorzystanie jej zarówno w małych jak i większych projektach.

#lagerstrikk 5/2020

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miło mi będzie jak zostawisz po sobie ślad.

Popularne posty