Útjörð (Utmark) - #lagerstrikk

Sweter wykonany z Drops Alpaca, dziergany podwójną nitką na drutach nr 5,5.
Luki wybrał sobie model z książki Islandsk strikk o nazwie Útjörð (Utmark) - *nieużytek w wolnym tłumaczeniu*. Włóczka oryginalna (ISTEX Plötulopi) nie przypadła mu do gustu - za mocno drapała, dlatego musiałam znaleźć inny zamiennik, co nie było wcale łatwe, gdyż L to wybredna bestia. W ostateczności padło na alpakę. Po wykonaniu próbki okazało się, że sweter mogę wykonać według wzoru na Riddari, inspirując się wybranym przez niego modelem. Popełniłam jednak błąd początkującego. Ilość oczek, długość swetra wykonywałam według wzoru na Riddari, jednak już odejmowanie oczek przy karczku według oryginalnego wzoru. Po skończeniu swetra okazało się, że górna część jest za mała. Brzydko się marszczyła, gdyż zdejmowanie oczek było za szybkie. Dlatego musiałam niestety sweter pruć do pach i wykonać ponownie, tym razem trzymając się wzoru na Riddari do końca.




Sweter wykonany z Drops Alpaca.
Kolor główny nr 5575 (granatowy) około 8,5 kłębków
Dodatkowo kolor nr 6790 (ciemnoniebieski) około 2 kłębków oraz 1 kłębek w kolorze niebieskim.
Czas pracy około 28 godzin, nie licząc prucia do pach i dziergania od nowa.




#lagerstrikk 06/20
Genser inspirert i Útjörð (Utmark), men strikket etter Riddari sin oppskrift pgv brukt en annen type garn.
Strikket i Drops Alpaca i dobbel tråd. Hovedfarge nr 5575 - cirka 8,5 nøster, nr 6790 - cirka 2 nøster og 1 nøste blå farge (har ikke etikket - veldig gammel garn).

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miło mi będzie jak zostawisz po sobie ślad.

Popularne posty