Jesienne plany III - chunky alpaca wool

"Jesienne wieczory zmuszają nas do rozmyślania..."
Dla mnie jesienne wieczory do długie wieczory, w ulubionym fotelu z robótką w dłoniach. Zabrzmiało jakbym była staruszką, dziergającą skarpety dla wnuków. W sumie do tego wizerunku oprócz siwych włosów i większej ilości zmarszczek brakuje mi jeszcze bujanego fotela. Fotel na biegunach pozostaje w strefie marzeń, tak jak dłuższa doba. W głowie mam mnóstwo pomysłów, zakupione włóczki czekają w koszyku, tylko czasu brak. Dlatego cieszą mnie te długie, zimne wieczory, gdyż wtedy łatwiej wytłumaczyć swoje dziergające lenistwo brzydką pogodą. Zasiąść w fotelu i oddać się medytacji liczenia oczek.



Jakiś czas temu zakupiłam włóczkę na długi cardigan, wzór wybrałam już w wakacje - poszukiwałam tylko odpowiedniej włóczki. Włóczka miała być odpowiednio gruba i lekka tak, aby wykonany cardigan nie był za ciężki. Lubię eksperymentować, więc rzadko  wykonuje projekty w oryginalnej włóczce. Kryterium doboru włóczki do projektu tym razem wielkość próbki. Sweterek wykonany jest z dwóch różnych włóczek dających razem 17 oczek na 10 cm. Chciałam wykonać cardigan tylko z jednej nitki, musiałam więc znaleźć włóczkę, która jest odpowiednio gruba ale też lekka, tak aby gotowy cardigan nie był za ciężki.   Wybrałam Chunky Alpaca Wool (50g-75m), gdyż jej wielość jest identyczna z zaleceniem autorki wzoru.  Chunky Alpaca Wool to średniej grubości włóczka, skręcona z trzech nitek mieszanki alpaki i wełny. Dodatek alpaki (30%) powoduje, że gotowy wyrób zyskuje na lekkości, natomiast wełna zapewnia dobrą elastyczność i formę.
Producent zaleca użycie Chunky Alpaca Wool do cardigan, swetrów, poncz, oraz na czapki, chusty, czy nawet rękawiczki - gdyż włóczkę można filcować.
Niestety KNIT AT HOME wycofał włóczkę z produkcji, dlatego jest ona dostępna tylko u sprzedawców detalicznych, którzy jeszcze mają ją na magazynie.


Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miło mi będzie jak zostawisz po sobie ślad.

Popularne posty