Cortina-genser

Sweter Cortina to pierwszy oficjalny sweter olimpijski, stworzony dla norweskiej drużyny narciarskiej na Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Cortina  d 'Ampezzo we Włoszech w 1956 roku.
Projektantem swetra CORTINA jest Birgit „Bitten” Eriksen. 
Uważany jest za jeden z najlepszych norweskich klasyków dziewiarskich. Wzór CORTINA jest tak samo aktualny, jak ponad 60 lat temu i należy do grupy "must have". 



Sweter Cortina  znajdował się na mojej liście życzeń od bardzo dawna. W poprzednim roku zdecydowałam nawet, że wykonam go w kolorze niebieskim tak, aby idealnie wpasował się w zimowe klimaty. Jednak czas płynie zdecydowanie szybciej niż bym tego oczekiwała i niestety brakło mi wolnych chwil na realizację tego projektu i w związku z tym odłożony został na później. Jednak co ma pływać, nie utonie i podczas małych porządków w moim włóczkowym magazynie odkopałam włóczkę, którą kupiłam ponad 8 lat temu z zamiarem zrobienia jakiegoś fajnego swetra. Długo zastanawiałam się co wykonać z tej włóczki. Żółty Riddari z szarym i białym, ale co z czwartym kolorem? Miałam tylko niebieski. Nancy-genser??? Kolejny??? Jest jeszcze Marius, ale na ten sweter zaopatrzyłam się w włóczkę w oryginalnych kolorach - może kiedyś go zrobię.



Coś jednokolorowego?? Jest przecież tyle wspaniałych wzorów, tylko który wybrać??



Dwa dni chodziłam w tą i z powrotem rozważając czy Cortina-genser będzie tym właściwym oraz czy wzór żakardowy będzie odpowiednio widoczny przy wykorzystaniu kolorów o niskim kontraście.






#lagerstrikk 06/2020


Komentarze

  1. Cortina kojarzy mi się z lodami, a sweterek ma bardzo apetyczne kolory - jak lody adwokatowo-śmietankowe :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miło mi będzie jak zostawisz po sobie ślad.

Popularne posty