Marius #lagerstrikk

Jakiś czas temu kupiłam włóczkę na wyprzedaży z zamiarem wykonania dwóch identycznych swetrów dla mnie i dla siostry. Sweter dla siebie wykonałam w tamtym roku (zobacz tutaj), jednak jakoś schodziło mi wykonanie kopi dla młodszej siostry. W ramach projektu wyrabiania domowych zapasów, postanowiłam wrócić do pomysłu. Okazało się jednak, że  mam za mało włóczki na zrobienie jeszcze jednego sweterka w dużym rozmiarze, dlatego postanowiłam oddać swój sweter siostrze a dla jej córki wydziergać drugi z pozostałej włóczki.


Sweter jest wykonany z Viking Alpaca Sport - jest to włóczka, która wyszła już z produkcji więc nie mogę dokupić brakujących kłębków. Wzór wykonany został z Viking Alpaca Storm - nowego zamiennika Alpaca Sport, jednak o innej grubości i długości. 

Oryginalny Marius jest bardzo duży w rozmiarze, dlatego po dokładnym zmierzeniu siostrzenicy, zdecydowałam się dziergać według rozmiaru na 4 lata, trzymając odpowiednią długość. Dodatkowo zrobiłam podwyższony karczek z tyłu, aby dekolt układał się lepiej.


#lagerstrikk 05/20

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miło mi będzie jak zostawisz po sobie ślad.

Popularne posty