Chunky Mariusgenser

Tradycja, tradycją. W Norwegii na Wielkanoc nosi się swetry w kolorze żółtym. Osoby dziergające mogą wybierać wśród znacznej ilości fajnych wzorów, lub jeśli nie ma się takich umiejętności, nie zna nikogo kto może pomóc sklepy oferują wiele modeli żółtych swetrów. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę słowo påskegenser. 

Ja w tamtym roku zrobiłam Cortina-genser, w tym na szybko powstał nowy Marius. 

Wielkanocnych Marius swetrów wykonałam dwie sztuki. Jeden dla siebie, drugi na przyjaciółki. W sumie to na odwrót. Pierwszy był dla przyjaciółki, i ona swoim swetrem cieszy się już od dwóch tygodni, mój zszedł z drutów w ostatni weekend. 



 Obydwa swetry wykonane zostały według wzoru z katalogu Sandnes Garn Tema 61 Marius. W tym katalogu Sandnes Garn odświeżyło jeden z najbardziej znanych wzorów.  Autorką wzoru jest Unn Søiland - jeśli interesuje was historia tego wzoru, zapraszam do lektury tutaj.


 
 
Nowy model jest swetrem typu oversize, wykonany z dwóch rodzai wełny: Børstet Alpakka i  Kos.
 


Komentarze

  1. Sweterek super. Podoba mi się ten norweski wielkanocny zwyczaj. Pogodnych świat 🐣

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny. Uwielbiam norweskie wzory. Już nawet kupiłam sobie włóczkę Lettlopi specjalnie na sweter, ale niestety na razie czasu brak :(
    Zdrowych i spokojnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zobaczę efekt twojej pracy. Wybrałaś już wzór??

      Usuń
  3. Bardzo fajny zwyczaj, a sweter żółty jak wiosenne słońce piękny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :-) Sweter przyciąga uwagę innych. Zawarowano ja, jak i przyjaciółka dostajemy dużo pozytywnych komentarzy na temat swetra.

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miło mi będzie jak zostawisz po sobie ślad.

Popularne posty